Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Czy istnieją różnice w dokonywaniu przewiertów między drogami powiatowymi a krajowymi?

Przewierty horyzontalne HDD są wykonywane w celu zakładania podziemnych instalacji, takich jak sieci wodociągowe, kanalizacyjne i gazowe. Często wykorzystuje się je do realizacji wykonywanych pod drogami, ponieważ nie naruszają ładu powierzchniowego. Poniżej przedstawiamy niektóre z różnic w realizacji przewiertów między drogami krajowymi a powiatowymi.
Przewierty HDD wykonywane pod drogami różnego rodzaju
Każda realizacja przewiertu HDD pod drogami różni się w zależności od rodzaju drogi. W przypadku dróg krajowych, ze względu na większy ruch, a także dłuższe odcinki, wymagane są przewierty o większych średnicach. W przypadku dróg powiatowych przewierty są zazwyczaj mniejsze. Dla dróg krajowych konieczne jest także spełnienie wyższych standardów technicznych oraz uwzględnienie przepisów dotyczących ochrony środowiska i bezpieczeństwa. Projekt musi być wykonany przez specjalistów z uprawnieniami projektanta. Dla dróg powiatowych wymagania te mogą być nieco niższe, jednak nadal muszą spełniać ogólne wytyczne techniczne oraz standardy bezpieczeństwa.
Przejście pod drogą krajową związane jest też z wyższymi wymaganiami dotyczącymi jakości użytych materiałów i technologii wykonania przewiertów sterowanych niż drogi powiatowe. Wynika to z faktu, że drogi krajowe muszą być zdolne do obsługi większego natężenia ruchu, zarówno pod względem liczby użytkowników, jak i tonażu pojazdów. W przypadku dróg powiatowych, ze względu na niższe wymagania dotyczące obciążenia, przewierty mogą być wykonane z materiałów o niższej wytrzymałości.
Zalety wykorzystania technologii HDD pod drogami
Główną zaletą wykorzystania metody przewiertu HDD pod drogą jest brak wpływu na ruch drogowy. Dzięki tej technologii można wprowadzić wszelkie uaktualnienia infrastruktury bez konieczności zakładania objazdów czy utrudnień dla kierowców. Tym samym, efektywność dróg nie ulega pogorszeniu, a codzienne życie mieszkańców nie jest zakłócone. Długoterminowe koszty związane z utrzymaniem dróg oraz komunikacji są również znacząco zredukowane. Współpracując z doświadczonym wykonawcą, na przykład Abdrill realizującym przewierty HDD, bez znaczenia jest, czy droga ma status krajowej, czy powiatowej. W obu przypadkach technologia ma te same zalety.
Kolejną zaletą jest to, że wykonanie przewiertu HDD pod drogą jest metodą, która minimalizuje ryzyko uszkodzeń istniejącej infrastruktury. Prace są prowadzone podziemnie, a operatorzy przewiertów dysponują precyzyjnymi informacjami na temat położenia innych instalacji oraz ewentualnych przeszkód. Dzięki temu, ryzyko awarii jest ograniczone do minimum.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana